Mosta Rotunda
De Dom zou wellicht helemaal vernietigd geweest zijn in de Tweede Wereldoorlog door een bom , maar gelukkig ontplofte die niet. In de koepel zijn er een viertal kleurloze vakken, dit is waar de bom doorkwam.
Er waren op het moment van ons bezoek renovatiewerken bezig, te zien op de rechterfoto. Onze gids nam ook foto’s! Dit had zelfs hij nog niet meegemaakt…

